Polityka prywatności
Szanowni Państwo,
nasza Kancelaria na miejscu priorytetowym stawia poufność, bezpieczeństwo oraz transparentność informacyjną w zakresie przetwarzania danych osobowych.
Poniżej pragniemy przekazać wszelkie niezbędne informacje w tym zakresie.
Wszelkie informacje podzieliliśmy na dwie części tj. pierwszą zatytułowaną – Polityka prywatności oraz drugą dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z przepisami o ochronie danych osobowych i rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego o ochronie danych osobowych.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z poszczególnymi informacjami.
-
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Kancelaria bezwzględnie szanuje prawo swoich Klientów do prywatności jak również stosuje odpowiednie procedury i zabezpieczenia dla powierzonych informacji i danych osobowych. Pragniemy podkreślić, że Kancelaria dba, ze szczególną troską, o ochronę Państwa danych osobowych oraz stosuje odpowiednie rozwiązania technologiczne zapobiegające ingerencji w prywatność swoich Klientów osób trzecich. Chcielibyśmy, by każdy z Państwa korzystający z naszych usług i odwiedzający nasze strony oraz powiązane z nimi serwisy czuł się w pełni bezpiecznie, stąd w pewnych sytuacjach zbieramy stosowne informacje o Państwu celem najwyższego świadczenia usług oraz zapewnienia bezpieczeństwa.
Jednocześnie pragniemy wskazać, że podanie jakichkolwiek informacji Kancelarii jest dobrowolne i zależy wyłącznie od Państwa zgody.
Celem poznania wszystkich aspektów w jakich zbieramy dane (w tym dane osobowe)i w jakim celu oraz do czego je wykorzystujemy prosimy o wnikliwe zapoznanie się z niniejszą polityka prywatności.
Przetwarzamy Państwa dane, wyłącznie za uprzednią zgodą, m. in. w celu wysyłania materiałów promocyjno-informacyjnych, oferowania usług, badania rynku i opinii publicznej. Dane te pomagają nam w kompleksowym udzieleniu pomocy prawnej, określeniu Państwa potrzeb i upodobań, zbierania opinii o udzielonych usługach, a tym samym w doskonaleniu kierowanej do Państwa oferty.
W Polityce prywatności Kancelarii opisujemy i przedstawiamy:
- rodzaje gromadzonych informacji i ich przeznaczenie;
- sposoby wykorzystania tych informacji;
- oferowane możliwości, w tym sposób uzyskiwania dostępu do danych i ich aktualizowanie.
Polityka Prywatności została uproszczona celem jak najbardziej czytelnej treści i wyglądu. W przypadku występowania problemów z określeniem poszczególnych i ważnych terminów takich jak adres IP, plik cookie, tag pikselowy i inne, ich definicje znajdą Państwo na końcu polityki wyszczególnione w słowniczku.
W razie jakichkolwiek pytań można skontaktować się bezpośrednio z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej: cciustita@cciustita.pl .
Gromadzone informacje
Aby oferować wszystkim użytkownikom lepsze usługi, zbieramy różnorodne informacje – od informacji podstawowych, takich jak określenie, jakim językiem posługuje się użytkownik, aż po te bardziej złożone, w tym dane osobowe oraz inne informacje niezbędne do prawidłowego świadczenia usług przez Kancelarię.
Gromadzimy informacje w następujący sposób:
-
Informacje podawane przez Klienta – są to wszystkie informacje podane przez Klienta w tym w szczególności informacje o stanie faktycznym sprawy lub problemie prawnym podawanym za pośrednictwem formularza albo poczty elektronicznej, informacje identyfikujące osobę lub osoby, dokumenty i to wszystko co zostanie nam przekazane.
-
Informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisów Kancelarii – zbieramy dane o usługach, z których korzysta Klient, oraz sposobie, w jaki to robi (np. wówczas, gdy odwiedza witrynę (stronę) Kancelarii, wyświetlając na niej dostępne materiały albo korzysta z serwisów pobierając dokumenty udostępnione przez Kancelarię na witrynie, blog, formularz kontaktowy, aplikacja ecall oraz inne. Są to między innymi:
Kancelaria gromadzi dane dotyczące urządzenia za pomocą, którego dana osoba przegląda i korzysta z witryny (strony) i serwisów Kancelarii (takie jak model sprzętu, wersja systemu operacyjnego i unikalny identyfikator urządzenia, a także informacje o sieci komórkowej). Informacje te są pozyskiwane poprzez aplikacje google analytics i umożliwia nam spersonalizowanie pod kątem każdego użytkownika witryny i serwisów Kancelarii jak również analizę zainteresowania usługami Kancelarii.
Gdy użytkownik korzysta z usług lub wyświetla treści udostępnione przez Kancelarię, automatycznie zbieramy określone informacje i zapisujemy je w dziennikach serwerów. Są to między innymi:
-
-
-
szczegóły dotyczące sposobu korzystania z usługi, np. wyszukiwane hasła;
-
adres IP;
-
dane o działaniu urządzenia, m.in. o awariach, aktywności systemu, ustawieniach sprzętu, typie i języku przeglądarki, datach i godzinach przesyłanych żądań oraz odsyłających adresach URL;
-
pliki cookie, które mogą jednoznacznie identyfikować daną przeglądarkę lub urządzenie oraz miejsce z którego dana osoba się łączy (kraj).
Jeśli użytkownik korzysta z usług Kancelarii, możemy gromadzić i przetwarzać informacje na temat rzeczywistego miejsca pobytu użytkownika (kraj). Stosujemy różne technologie, aby określić tę lokalizację, w tym adres IP, GPS i inne czujniki np. przekazujące Kancelarii informacje na temat pobliskich urządzeń, punktów dostępu do sieci Wi-Fi czy stacji bazowych sieci komórkowej. Działania te są wykonywane poprzez aplikację google analytics.
Możemy zbierać informacje (m.in. dane osobowe) i przechowywać je lokalnie na urządzeniu użytkownika, korzystając z takich mechanizmów jak pamięć podręczna przeglądarki (w tym protokół HTML 5) oraz pamięci podręczne aplikacji.
-
- Pliki cookie i podobne technologie
Gdy użytkownik korzysta z serwisów i usług Kancelarii, stosujemy, różne technologie do gromadzenia i zapisywania informacji – może to obejmować pliki cookie lub podobne technologie umożliwiające identyfikację przeglądarki lub urządzenia użytkownika.
Podmiotem zamieszczającym informacje w formie plików cookies (tzw. ciasteczek) i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym danej osoby/Klienta (np. komputerze, laptopie, smartfonie, Smart TV) oraz uzyskującym do nich dostęp jest Kancelaria.
Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisów i aplikacji Kancelarii. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość użytkownika.
Strona internetowa (witryna) i serwisy Kancelarii może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Co ważne, przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp jedynie do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe.
Kancelaria korzysta z plików cookies i innych podobnych technologii w celach:
-
świadczenia i oferowania usług;
-
dostosowywania zawartości serwisów i aplikacji do preferencji danej osoby/Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; np. pliki cookies pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie danej osoby/Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
-
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób dane osoby/Klienci korzystają z serwisów i aplikacji, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
-
realizacji ankiet – w szczególności by uniknąć wielokrotnej prezentacji tej samej ankiety temu samemu Odbiorcy oraz by prezentować ankiety w sposób uwzględniający zainteresowania odbiorców.
Rodzaje plików cookies, wykorzystywanych przez Kancelarię
Z uwagi na czas życia cookies i innych podobnych technologii, stosujemy dwa zasadnicze rodzaje tych plików:
Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:
-
niezbędne do działania usługi i aplikacji– umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
-
pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania
-
wydajnościowe – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych i aplikacji;
-
funkcjonalne – umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez dana osobę/Klienta ustawień i personalizację interfejsu danej osoby/klienta, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi dana osoba/Klient, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej i aplikacji itp.;
-
reklamowe – umożliwiające dostarczanie danym osobom/Klientom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań;
-
statystyczne – służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.
Zarządzanie ustawieniami przeglądarki przez daną osobę/Klienta celem ograniczenia wykorzystywania cookies przez Kancelarię
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym danej osoby/Klienta. Dana osoba/Klient może jednak w każdym czasie dokonać zmiany tych ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że w/w informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w jego urządzeniu końcowym, a tym samym że będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym danej osoby/Klienta i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
Z poziomu przeglądarki internetowej, z której dana osoba/Klient korzysta możliwe jest np. samodzielne zarządzanie plikami cookies. W najpopularniejszych przeglądarkach istnieje m.in. możliwość:
-
zaakceptowania obsługi cookies, co pozwala danej osobie/Klientowi na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
-
zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez dana osobe/Klienta witryn;
-
określania ustawień dla różnych typów plików cookie, na przykład akceptowania plików stałych jako sesyjnych itp.;
-
blokowania lub usuwania cookies.
Dodatkowe informacje
Kompleksowe informacje dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Szczegóły dla osób korzystających z poszczególnych przeglądarek internetowych, m.in.:
Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, Opera, itp.
Informujemy, że ograniczenia bądź wyłączenia stosowania plików cookies i innych podobnych technologii mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na naszych witrynach i serwisach.
Dodatkowe informacje na temat plików cookies i innych technologii można znaleźć m.in. pod adresem wszystkoociasteczkach.pl, youronlinechoices.com lub w sekcji Pomoc w menu przeglądarki internetowej.
Sposoby wykorzystania zgromadzonych informacji
Dane zbierane za pośrednictwem wszystkich naszych witryn i serwisów służą do udostępniania, utrzymywania, ochrony i udoskonalania ich w celu tworzenia nowych usług dedykowanych Klientom Kancelarii, świadczenia profesjonalnych i na najwyższym poziomie usług prawnych na rzecz Klientów, a także ochrony firmy Kancelarii i jej klientów. Wykorzystujemy je również, oferując dostosowane treści – np. w postaci odpowiednich artykułów prawnych.
Wszelkie dane i informacje (w tym dane osobowe) podane Kancelarii za pośrednictwem witryny, formularza online, bloga, aplikacji ecall, pocztę elektroniczną, telefonicznie, poprzez umieszczenie komentarza na naszych serwisach, skierowanie zapytania lub w innej formie nie są nikomu postronnemu i nieuprawnionemu ujawniane oraz są wykorzystywane wyłącznie do zrealizowania oczekiwań Klienta w zakresie udzielenia profesjonalnych usług prawnych. W tym celu dane te są za zgodą Klienta przekazywane prawnikowi Kancelarii lub podmiotowi współpracującemu, z którym Kancelaria ma podpisaną stosowną umowę (np. projekt umowy spółki notariuszowi celem przygotowania czynności notarialnej itp.) Powyższe nie dotyczy ujawnienia danych odpowiednim organom ochrony prawnej lub innym organom w zakresie wynikającym z obowiązków wskazanych we właściwych przepisach prawnych.
Kancelaria publikuje jedynie publiczne komentarze klientów i innych użytkowników w zakresie umieszczonych artykułów na blogu Kancelarii – jednakże forma, treść oraz oznaczenie osoby publikującej komentarze jest pozostawiona osobie publikującej z zastrzeżeniem, że Kancelaria może usunąć każdy komentarz naruszający porządek prawny, nieprawdziwy lub mając na celu szkalowanie innych – przed publikacja komentarza Kancelaria analizuje pod tym kątem komentarz i usuwa te które nie spełniają odpowiednich warunków (zostaną one wyszczególnione w oddzielnej części).
Jeśli dana osoba (Klient) kontaktuje się z Kancelarią, przechowujemy związaną z tym korespondencję, aby ułatwić rozwiązywanie wszelkich problemów, udzielić stosownej odpowiedzi, udzielić pomocy prawnej, przygotować ofertę lub podjąć każde inne działanie w zakresie oczekiwanym przez Klienta lub wymagającym naszej atencji. Adres e-mail danej osoby (Klienta) lub inne dane kontaktowe są wyłącznie wykorzystywane do komunikacji w zakresie s\świadczonych przez Kancelarię usług.
Informacje zgromadzone za pomocą plików cookie i innych technologii (takich jak tagi pikselowe) służą do zwiększania wygody użytkowników oraz poprawy ogólnej jakości oferowanych przez nas usług, udoskonalaniem witryn i serwisów Kancelarii. Jedną z usług pełniących to zadanie w odniesieniu do naszych witryn jest Google Analytics. Na przykład dzięki zapisywaniu ustawień językowych usługi mogą być wyświetlane w języku preferowanym przez użytkownika. Kancelaria nie kojarzy identyfikatorów z plików cookie ani podobnych technologii z poufnymi kategoriami (takimi jak rasa, religia, orientacja seksualna czy zdrowie).
Przed jakimkolwiek wykorzystaniem informacji i danych pozyskanych od danej osoby (Klienta) w celu innym niż wymienione w niniejszej Polityce prywatności prosimy dana osobę (klienta) bezwzględnie o pozwolenie i zgodę.
Transparentność działań Kancelarii i możliwość wyboru i decyzji każdej osoby (Klienta) w zakresie polityki prywatności.
Mając na względzie obawy w zakresie prywatności i ochrony danych (w tym danych osobowych) każdej osoby (Klienta) oraz mając na względzie obowiązki wynikające z przepisów prawa Kancelaria podejmuje odpowiednie działania zabezpieczające oraz transparentnie przedstawia wszystkie informacje i współpracuje z każda osobą w tym zakresie.
Naszym celem jest jednoznaczne określenie, jakie informacje gromadzimy, dzięki czemu każda osoba (klient) ma możliwość podejmowania istotnych decyzji co do sposobów ich wykorzystania.
Tymi działaniami ze strony każdej osoby (Klienta) jest np. skonfigurowanie blokowania wszystkich plików cookie w przeglądarce, także tych związanych z usługami i serwisami Kancelarii, oraz otrzymywania powiadomień o tworzeniu takich plików przez nasze witryny. Należy jednak pamiętać, że po wyłączeniu obsługi plików cookie wiele naszych usług i serwisów może nie działać poprawnie. Na przykład ustawienia językowe mogą nie zostać zapamiętane.
Jednocześnie każda osoba (Klient ma prawo zwrócić się z żądaniem wyjaśnień lub usunięcia konkretnych danych, informacji itp. – szerzej w części RODO)
Uzyskiwanie dostępu do danych osobowych i ich aktualizowanie
Zależy nam, aby każda osoba (Klient) korzystający z usług i serwisów Kancelarii miał dostęp do swoich danych, danych osobowych i informacji podanych Kancelarii. Jeśli są one niepoprawne, staramy się umożliwić ich szybką aktualizację lub usunięcie, chyba że musimy je zachować w uzasadnionych celach prawnych.
Dokładamy wszelkich starań, aby utrzymywać usługi i serwisy w sposób, który chroni informacje przed przypadkowym lub złośliwym zniszczeniem. Z tego względu, gdy użytkownik usunie dane z usług i serwisów Kancelarii, ich kopie nie zawsze są natychmiast usuwane z aktywnych serwerów oraz mogą nadal być przechowywane w systemach kopii zapasowych (przez określony czas do chwili ich definitywnego usunięcia).
Udostępnianie danych i informacji przez Kancelarię
Nie udostępniamy danych osobowych firmom, organizacjom ani osobom spoza Kancelarii lub podmiotów współpracujących (wyłącznie w przypadku zgody danej osoby/Klienta), jeśli nie zaistnieje co najmniej jedna z następujących okoliczności:
Udostępniamy dane osobowe firmom, organizacjom i osobom spoza Kancelarii, jeśli dana osoba/Klient wyrazi na to zgodę lub jest to niezbędne w celu realizacji usługi zleconej przez dana osobę/Klienta. Udostępnienie jakichkolwiek wrażliwych danych osobowych wymaga uzyskania zgody osoby chyba, że jest to niezbędne w celu realizacji i wykonania zlecenia danej osoby/klienta (np. podanie danych notariuszowi celem wykonania czynności notarialnej, informacje w pismach procesowych składanych do sądu, prokuratury lub innych organów ochrony prawnej itp.).
Dane osobowe przekazujemy podmiotom współpracującym i innym podmiotom, firmom lub osobom, które przetwarzają je na potrzeby realizacji zlecenia danej osoby/Klienta zgodnie z naszymi instrukcjami i Polityką prywatności oraz przy zastosowaniu wszelkich odpowiednich środków ochrony poufności i bezpieczeństwa informacji (np. wykonanie przez współpracującego notariusza czynności notarialnej itp.).
Udostępniamy dane osobowe, organizacjom ochrony prawnej, firmom, organizacjom i osobom spoza Kancelarii, jeśli w dobrej wierze uznamy, że udostępnienie, wykorzystanie, zachowanie lub ujawnienie danych jest uzasadnione w związku z:
-
- dążeniem do spełniania wymogów obowiązującego prawa, przepisów, procesów prawnych lub prawomocnych żądań instytucji państwowych.
- egzekwowaniem praw danej osoby/Klienta w ramach zlecenia udzielonego kancelarii;
- wykrywaniem oszustw i zapobieganiem im, a także rozwiązywaniem innych problemów dotyczących oszustw, bezpieczeństwa i kwestii technicznych;
- ochroną praw, własności lub bezpieczeństwa Kancelarii, osób korzystających z jej usług oraz pozostałych osób w sposób wymagany bądź dozwolony przez przepisy prawa.
Bezpieczeństwo danych i informacji
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić Kancelarię i jej Klientów przed nieuprawnionym dostępem, nieautoryzowaną modyfikacją, ujawnieniem oraz zniszczeniem informacji znajdujących się w posiadaniu Kancelarii. W szczególności:
-
W wielu naszych usługach, serwisach oraz sprzęcie stosujemy szyfrowanie SSL oraz odpowiednie zabezpieczenie sprzętu poprzez szyfrowanie danych i hasła zabezpieczające,
-
Kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, aby chronić przed nieuprawnionym dostępem do systemu,
-
Dostępu do danych osobowych udzielamy jedynie tym pracownikom, kontrahentom i przedstawicielom Kancelarii, którzy muszą mieć do nich dostęp, aby przetwarzać je na potrzeby Kancelarii. Ponadto na mocy umowy są oni zobowiązani do zachowania ścisłej poufności, a w przypadku niewypełnienia tych zobowiązań mogą ponieść konsekwencje prawne i inne, łącznie z zakończeniem współpracy.
Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich serwisów, witryn i usług oferowanych i należących do Kancelarii.
Regularnie sprawdzamy zgodność naszych procedur z Polityką prywatności oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującymi i w tym zakresie współpracujemy z odpowiednimi organami ochrony prawnej oraz organami sprawującymi nadzór w odpowiednim obszarze, w tym współpracujemy z odpowiednimi instytucjami nadzorczymi, w tym m.in. z lokalnymi urzędami ochrony danych, w celu rozstrzygania wszelkich skarg dotyczących przekazywania danych osobowych, których nie możemy rozstrzygnąć bezpośrednio z użytkownikami naszych serwisów, witryn i usług.
Każda skargę przyjmujemy, z dużą atencją i indywidualnie analizujemy i rozpatrujemy oraz odpowiadamy.
Polityka prywatności Kancelarii może czasami ulegać zmianom stosownie do zmieniającego się otoczenia prawnego oraz przepisów prawnych.
Prawa każdej osoby/Klienta wynikające z niniejszej Polityki prywatności nie zostaną ograniczone bez wyraźnej zgody tej osoby/Klienta. Wszelkie zmiany Polityki prywatności będą publikowane na tej stronie.
Nadrzędnym celem Kancelarii jest profesjonalizm świadczonych usług, zagwarantowanie prywatności, poufności i bezpieczeństwa wszelkich przekazanych informacji, zapewniając jednocześnie osobie/Klientowi/podmiotowi kontrolę nad nimi.
Słowniczek i definicje niektórych użytych pojęć
Adam Wandel Kancelaria Prawa Kanonicznego i Cywilistyczna CC IUSTITA z siedzibą w 00-831 Warszawa przy ul. Twardej 44, IIp.
Podmioty współpracujące i partnerskie to firmy, osoby i inne podmioty, z którymi Kancelaria współpracuje celem oferowania komplementarnych usług. Wszystkie podmioty, z którymi Kancelaria współpracuje zostały wymienione na stronie internetowej Kancelarii w zakładce „Podmioty współpracujące”.
Pamięć podręczna aplikacji pełni rolę repozytorium danych urządzenia. Może na przykład umożliwiać aplikacjom internetowym pracę offline i poprawiać ich wydajność, przyspieszając ładowanie treści.
- Pamięć podręczna przeglądarki
Pamięć podręczna przeglądarki umożliwia witrynom przechowywanie danych w przeglądarce zainstalowanej w urządzeniu. W trybie „pamięci lokalnej” umożliwia ona przechowywanie danych pomiędzy sesjami (na przykład na potrzeby odzyskiwania danych, nawet po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu wyszukiwarki). Jedną z technologii obsługujących pamięć podręczną przeglądarki jest język HTML 5.
Plik cookie jest niewielkim plikiem zawierającym ciąg znaków, który jest wysyłany do komputera użytkownika podczas odwiedzania przez niego witryny internetowej. Podczas ponownej wizyty w witrynie plik cookie umożliwi witrynie rozpoznanie przeglądarki. Pliki cookie przechowują dane na temat preferencji użytkownika i inne dane. Można zresetować przeglądarkę i ustawić odrzucanie wszystkich plików cookie lub zgłaszanie o każdym przesłaniu pliku cookie. Jednak niektóre funkcje witryny lub usług mogą nie działać prawidłowo bez plików cookie. W przypadku platform nieobsługujących plików cookie lub takich, w których pliki cookie nie mają zastosowania, ich funkcję przejmują inne technologie, takie jak Advertising ID dostępna na urządzeniach mobilnych z Androidem.
Urządzenie to komputer lub inny sprzęt używany do uzyskiwania dostępu do witryn, serwisów i usług Kancelarii . Może to być na przykład komputer stacjonarny, tablet lub smartfon itp.
Odsyłający adres HTTP to informacja przesyłana do docelowej strony internetowej przez przeglądarkę, zazwyczaj po kliknięciu linku do tej strony. Odsyłający adres HTTP zawiera adres URL ostatniej strony odwiedzonej za pomocą przeglądarki.
Każde urządzenie podłączone do internetu ma przypisany numer, tak zwany adres protokołu internetowego (IP). Numery te są z reguły przypisywane w blokach dla regionu geograficznego. Na podstawie adresu IP często można zidentyfikować miejsce, z którego urządzenie łączy się z internetem.
Są to zarejestrowane przez nas informacje o użytkownikach, które nie odnoszą się już do konkretnego użytkownika ani nie umożliwiają jego identyfikacji.
Są to dostarczane przez użytkownika informacje umożliwiające Kancelarii jego identyfikację, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, informacje rozliczeniowe lub inne dane, które możemy powiązać z użytkownikiem w racjonalny sposób.
Tag pikselowy to element umieszczany w witrynie lub wiadomości e-mail, który umożliwia monitorowanie aktywności w witrynie lub zarejestrowanie informacji o otwarciu lub zamknięciu wiadomości e-mail. Ta technologia jest często stosowana w połączeniu z plikami cookie.
Jest to szczególna kategoria danych osobowych obejmująca poufne dane medyczne, informacje o pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, wierzeniach religijnych czy seksualności.
Podobnie jak większość witryn internetowych, nasze serwery automatycznie zapisują żądania stron wysyłane, gdy dane osoby odwiedzają nasze witryny. Te „dzienniki serwerów” zazwyczaj zawierają żądanie strony wysłane przez dana osobę, adres IP, typ przeglądarki, język przeglądarki, datę i godzinę żądania oraz co najmniej jeden plik cookie, który może jednoznacznie identyfikować przeglądarkę użytkownika.
Poniżej pokazujemy przykład typowej pozycji dziennika, będącej zapisem wyszukiwania hasła „cars” („samochody”), i objaśniamy jej elementy:
123.45.67.89 – 25/Mar/2003 10:15:32 –
http://www.google.com/search?q=cars –
Firefox 1.0.7; Windows NT 5.1 –
740674ce2123e969
-
123.45.67.89 jest adresem IP przypisanym do użytkownika przez dostawcę usług internetowych. W zależności od tego, z jakiego rodzaju usługi korzysta dana osoba, adres przypisany przez dostawcę usług podczas nawiązywania połączenia z internetem może być za każdym razem inny.
-
25/Mar/2003 10:15:32 oznacza datę i godzinę zapytania.
-
http://www.google.com/search?q=cars jest żądanym adresem URL, zawierającym wyszukiwane hasło.
-
Firefox 1.0.7; Windows NT 5.1 oznacza przeglądarkę i system operacyjny, który jest używany.
-
740674ce2123a969 jest niepowtarzalnym identyfikatorem pliku cookie przypisanym do tego konkretnego komputera podczas pierwszej wizyty w witrynie Kancelarii. (Użytkownicy mogą usuwać pliki cookie. Jeśli użytkownik usunął plik cookie z komputera od czasu ostatniego przeglądania witryny Kancelarii, to podczas następnego przejścia do witryny Kancelarii z tego konkretnego komputera do użytkownika zostanie przypisany niepowtarzalny identyfikator pliku cookie).
- Unikalny identyfikator urządzenia
Unikalny identyfikator urządzenia (nazywany również uniwersalnym unikalnym identyfikatorem lub UUID) jest ciągiem znaków, którym producent oznacza urządzenie w celu umożliwienia jego identyfikacji (jest to na przykład numer IMEI telefonu komórkowego). Identyfikatory różnych urządzeń różnią się między sobą pod kątem trwałości, możliwości zresetowania lub sposobu uzyskiwania do nich dostępu. Urządzenie może posiadać kilka różnych niepowtarzalnych identyfikatorów. Unikalne identyfikatory urządzeń mogą mieć wiele zastosowań: można ich używać w charakterze zabezpieczeń bądź do wykrywania oszustw, mogą służyć do synchronizacji usług takich jak skrzynka poczty przychodzącej, do zapamiętywania preferencji użytkownika i wyświetlania odpowiednio dobranych reklam
-
Przetwarzanie danych osobowych i RODO
Szanowni Państwo,
Z dniem 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać i być stosowane wydane Przez Parlament Europejski „Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych” zwane w skrócie „RODO”.
Celem tych regulacji jest ujednolicenie na poziomie europejskim i krajowym zasad przetwarzania danych osobowych.
Wobec wejścia w życie RODO, dotychczasowa ustawa o ochronie danych osobowych zostanie zastąpiona zupełnie nowym aktem prawnych – w chwili publikacji niniejszego tekstu (kwiecień 2018 roku) nowa ustawa jest na ostatnim etapie legislacyjnym przed jej uchwaleniem i wdrożeniem do porządku prawnego.
Warto wskazać, że jednym z ważniejszych zmian jest zastąpienie urzędu Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) na rzecz Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), który będzie pełnił funkcje nadzorcze i kontrolne w obszarze ochrony danych osobowych.
W przewidywanym akcie oraz opierając się na obecnym kształcie należy wskazać, że pojawiają się zupełne nowe obowiązki dla administratorów danych osobowych i podmiotów przetwarzających dane osobowe, jednocześnie zwiększono uprawnienia osób, których dane są przetwarzane jak również odpowiedzialność i obowiązki informacyjne podmiotów przetwarzających dane.
W związku z powyższym Kancelaria wychodząc naprzeciw tym obowiązkom przedstawia następująco:
-
-
Administrator danych osobowych
Adam Wandel Kancelaria Prawa Kanonicznego i Cywilistyczna CC IUSTITA z siedzibą w 00-831 Warszawa przy ul. Twarda 44, IIp. [zwana dalej „Kancelarią”] jest w świetle przepisów administratorem danych osobowych. Oznacza to, że Kancelaria odpowiada za wykorzystanie danych pozyskanych w sposób bezpieczny, zgodny zawartymi z Państwem umowami lub/i wyrażonymi zgodami oraz obowiązującymi przepisami.
-
-
Cel i podstawa wykorzystywania oraz przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe uzyskujemy bezpośrednio od Państwa w ramach świadczonych przez nas dla Państwa usług prawnych, przekazywane w ramach formularza elektronicznego oraz przekazane w każdy inny sposób w związku z wykonywaniem na rzecz Państwa usług i zleceń w niezbędnym dla ich prawidłowego wykonania zakresie.
Pozyskane dane osobowe w wyżej wymienionym zakresie jak również w trakcie trwania zawartych z Państwem umów lub świadczenia usług prawnych lub innych usług/ wykonywania zleceń i podejmowania innych działań na rzecz Państwa wykorzystujemy w następujących celach:
-
Prawidłowego wykonania usług i powierzonych nam zleceń przez Państwo, zawarcia i wykonania łączącej nas umowy, w tym zapewnienia poprawnego wykonania i jakości usług – przez czas trwania umowy, zlecenia, wykonywania oraz świadczenia usługi i rozliczeń po ich zakończeniu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt. a, b, d RODO, nazywając tę podstawę w dalszej części „wykonaniem usług”),
-
Wykonania ciążących na nas obowiązkach prawnych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt. c RODO) np.:
-
-
-
Wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,
-
Podejmowanie wszelkich działań prawnych w tym egzekwowanie praw na rzecz Państwa,
-
Prawidłowego wykonywania obowiązków wynikających z wykonania usług przez Kancelarię na rzecz Państwa,
- Kontaktów z organami ochrony prawnej, urzędami, administracji, firmami pocztowymi i kurierskimi,
- rozliczeń bankowych, rozliczeń z podmiotami telekomunikacyjnymi, ubezpieczeniowymi
Z danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych Kancelaria będzie korzystać:
-
Przez czas wykonywania obowiązków, np. wystawienia faktury, podjęcia działań prawnych, rozliczeń z odpowiednimi podmiotami (podstawa prawna: art. 6 ust 1 pkt. b, c, d zwana dalej obowiązkiem prawnym),
-
Przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane, np. podatkowe, okres dochodzenia roszczeń i przedawnienie itp. (podstawa prawna: obowiązek prawny),
jak również w sytuacji
-
Przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, np. otrzymania kary pieniężnej, procesu sądowego, wezwania uprawnionego organu itp. (podstawa prawna art. 6 ust. 1 pkt. f RODO, podstawa ta nazywana będzie „prawnie uzasadnionym interesem Kancelarii”),
-
Wykrywania nadużyć i zapobiegania im – przez czas wykonywania usług (podstawa prawna wykonanie umowy), a następnie przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające ze wzajemnych stosunków (wykonania umowy), a w przypadku dochodzenia przez nas roszczeń, lub zawiadamiania właściwych organów – przez czas trwania takich postępowań (podstawa prawna: uzasadniony interes Kancelarii),
-
Ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń co obejmuje dochodzenie należności, windykację należności, procesy sądowe, postępowanie egzekucyjne, sprzedaż naszych wierzytelności innemu podmiotowi – przez okres, po którym przedawnią się roszczenia (podstawa prawna uzasadniony interes Kancelarii),
-
Marketingu bezpośredniego – przez czas trwania wykonania usług (podstawa prawna: uzasadniony interes Kancelarii),
-
Tworzenia zestawień, analiz, statystyk, badań na potrzeby wewnętrzne Kancelarii. Obejmuje to w szczególności raportowanie, badania marketingowe i inne, planowanie rozwoju usług lub sieci, badanie satysfakcji ze świadczonych usług przez Kancelarie, prace rozwojowe w systemach informatycznych, tworzenie modeli statystycznych (np. dot. Ochrony przychodów), wykorzystanie narzędzi analitycznych (np. google analytics) – przez trwania wykonania usług, a następnie nie dłużej niż przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy (podstawa prawna: uzasadniony interes Kancelarii).
Do prawidłowego wykonania usług wymagamy podania przez Państwo danych niezbędnych do zawarcia z nami umowy i wykonania zleceń – PESEL, numer i seria dowodu osobistego lub paszportu, NIP, REGON, dane identyfikujące firmę lub/i osobę fizyczną, adres zamieszkania/ zameldowania, adres IP, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu, adres email, strona internetowa oraz inne dane jakie Państwo nam przekażą w ramach wykonywanych zleceń jak np. dokumenty i materiały wprost identyfikujące Państwa – o tym fakcie będziemy informować Państwa oddzielnie.
Jednocześnie w ramach prowadzonych na rzecz Państwa spraw, zleceń, wykonywania usług wchodzimy w posiadanie innych Państwa danych i dokumentów – ich pojawienie się u nas jest konsekwencją prawidłowego wykonania usług przez Kancelarię.
-
-
Komu przekazujemy Państwa dane
Państwa dane przekazujemy:
-
Podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności:
-
Naszym prawnikom i pracownikom Kancelarii,
-
Podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne,
-
podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną, rachunkową, podatkową, agencjom badawczym działającym na nasze zlecenie,
-
instytucjom płatniczym (np. w ramach realizacji płatności kartą na naszą rzecz, w ramach przelewów, przelewów online, BLIK itp.)
-
innym administratorom danych przetwarzającym Państwa dane we własnym imieniu:
-
naszym agentom, agencjom reklamowym i podmiotom współpracującym przy organizacji akcji marketingowych lub przy Państwa obsłudze – w celu rozliczenia należnych im wynagrodzeń,
-
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
-
podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) w celu realizacji płatności lub zwrotów,
-
podmiotom nabywającym wierzytelności – w razie nieopłacenia wykonanych usług,
-
biurom informacji gospodarczych przy zawieraniu z Państwem umów lub w celu wpisania roszczeń kancelarii lub sprawdzenia Państwa w rejestrach dłużników,
-
podmiotom współpracującym z nami przy obsłudze spraw prawnych, rachunkowych, księgowych. Podatkowych, w jakim staną się administratorem danych,
-
uprawnionym organom, w tym organom nadzorczym i ochrony prawnej na podstawie obowiązujących przepisów.
-
-
Dane pozyskane z innych źródeł
Nasza Kancelaria w ramach wykonania usług pozyskuje dane z :
-
Przy wykonywaniu usług, zawieraniu, przedłużaniu oraz w trakcie trwania umów przez czas ich trwania będziemy wykorzystywać Państwa dane i informacje pochodzące z rejestrów Przedsiębiorców i innych podmiotów (np. z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowego Rejestru Stowarzyszeń, Rejestru fundacji i stowarzyszeń itp.) oraz z bazy Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie tam upublicznionym, oraz od podmiotów zajmujących się procesjonalnym zbieraniem i analizą informacji o kondycji gospodarczej przedsiębiorców (np. wywiadownie gospodarcze) w zakresie przez nie udostępnionym w celu prawidłowego wykonania usług, weryfikacji Państwa danych oraz Państwa wiarygodności płatniczej (podstawa: wykonanie umowy), a następnie w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń przez okres, po którym przedawnią się roszczenia z łączącej nas umowy (podstawa: prawnie uzasadniony interes Kancelarii),
-
W ramach wykonywanych usług z akt rejestrowych, akt sądowych prowadzonych spraw przez okres trwania wykonywania usług, zawartych umów oraz przez okres, po którym przedawnią się roszczenia.
-
-
Czy przekazujemy dane do Państwa trzeciego lub poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)
Na chwile obecną oraz w niedalekiej przyszłości Kancelaria nie planuje oraz nie zamierza przekazywać Państwa danych do państwa trzeciego lub poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) [obejmujący Unie Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię]. Jednakże może się okazać, że w czasie trwania umowy zdecydujemy o przekazaniu danych poza EOG lub do Państwa trzeciego – wyłącznie w zakresie, na jaki pozwalać nam będzie prawo. O zamiarze przekazania Państwa danych do Państwa trzeciego, zakresie i podstawie prawnej poinformujemy Państwa osobiście.
-
-
Przysługujące Państwu uprawnienia
Mogą Państwo złożyć do nas wniosek (dotyczący danych osobowych) o (art. 12 – 23 RODO):
-
Sprostowanie (poprawienie) danych,
-
Usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych na naszych serwisach internetowych, prawo do bycia zapomnianym,
-
Ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku),
-
Dostęp do danych (o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych),
-
Prawo do przeniesienia danych na Państwa życzenie,
-
Przeniesienie danych do innego administratora danych lub do Państwa (w zakresie określonym w art. 20 RODO).
Z tych praw mogą Państwo skorzystać składając pisemny wniosek w siedzibie Kancelarii lub za pośrednictwem poczty elektronicznej business.kancelaria@cciustita.pl .
Aby mieć pewność, że są Państwo uprawnieni do złożenia wniosku, możemy poprosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających nam potwierdzić i uwierzytelnić Państwa tożsamość.
Zakres każdego z wymienionych powyżej praw oraz sytuacje, kiedy można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia mogą Państwo skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez Kancelarię Państwa danych oraz od celu ich przetwarzania.
Niezależnie od praw wymienionych powyżej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego.
Po przyjęciu wniosku w tej sprawie jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania Państwa danych w tym celu.
W szczególnych sytuacjach mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, że istnieją:
-
Ważne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub
-
Podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli wykorzystanie przez nas Państwa danych nie jest konieczne do wykonania usług, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy prosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Państwa danych.
Taka zgoda może umożliwiać np. udostępnienie danych innym podmiotom na potrzeby ich akcji promocyjnych, podmiotów współpracujących celem przygotowania oferty na usługi jakich Państwo potrzebujecie (np. rejestracja znaku towarowego). Udzieloną nam zgodę mogą Państwo w każdej chwili wycofać (nie będzie to wpływać na zgodność z prawem wykorzystywania Państwa danych przed cofnięciem takiej zgody).
Pragniemy podkreślić, że Kancelaria nigdy nie wykorzysta Państwa danych bez Państwa zgody i odpowiedniego poinformowania przez nas o ewentualnym zakresie przetwarzania i powodzie potrzeby pozyskania tych danych.
Maja Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
-
-
Dane kontaktowe i informacyjne
Nasze dane kontaktowe:
Adam Wandel Kancelaria Prawa Kanonicznego i Cywilistyczna CC IUSTITA
Ul. Twarda 44, IIp.
00 – 831 Warszawa
Telefon: 510 – 033 -594
Adres email: cciustita@cciustita.pl
Adres do spraw związanych z ochroną danych osobowych i ich przetwarzaniem: business.kancelaria@cciustita.pl